Koolhydraatarme Couscous Maken? Overheerlijk Recept

Wil je een Koolhydraatarme Couscous Maken? De ‘gewone’ couscous zit namelijk vol met koolhydraten. Dat gaat niet samen als je wilt afvallen met een koolhdyraatarm dieet.

De koks van ImproveFitness hebben daarom een koolhydraatarme variant bedacht op de gewone couscous. Persoonlijk vind ik de koolhydraatarme Couscous heerlijk.

Ga met het gerecht hieronder aan de slag en maak je eigen gezonde couscous alternatief. Veel succes.

Ingrediënten Koolhydraatarme Couscous

De aantallen van de ingrediënten hieronder zijn voor 1 persoon. Als je meerdere eters hebt kun je het aantal vermenigvuldigen met het aantal eters dat je hebt. Bijvoorbeeld: 1 theelepel peterselie wordt 4 theelepels peterselie als je met 4e bent.

  • Halve bloemkool
  • 1 theelepel peterselie
  • Stukje lente-ui
  • 1 eetlepel tijm
  • Teentje knoflook
  • Halve citroen
  • 1 eetlepel olijf- of kokosolie
  • 100 gram gerookte kipfilet of tonijn
  • Peper  (naar eigen smaak toevoegen)
koolhydraatarme couscous maken

Bereiding:

  1. Maal de bloemkool fijn in een keukenmachine.
  2. Snijd de lente-ui, peterselie en tijm, in kleine stukjes. 
  3. Pers of snijd de knoflook in kleine stukjes.
  4. Wanneer je voor kip heb gekozen snijd deze dan ik blokjes.
  5. Verhit de koekenpan en voeg daarna de kokos- of olijfolie toe.
  6. Voeg de knoflook toe.
  7. Wacht 3 minuten
  8. Voeg de bloemkoolkorrels toe met een snufje peper.
  9. Schep de couscous in een schaal en doe de groene groenten erdoorheen.
  10. Meng de tonijn of kip door de schaal heen.
  11. Knijp wat citroensap uit.

AAN TAFEL…. Het smullen kan beginnen. Als de couscous nog wat droog is, voeg hier dan nog wat kokos of olijfolie aan toe.

Mick

Mick is in zijn jeugd veel gepest vanwege zijn overgewicht. Toen hij 18 was besloot hij er iets aan te doen en heeft hij deze website opgericht. Op Improvefitness geeft Mick tips over trainingsoefeningen, voeding en rustmomenten.

>