28 december 2021 

Koolhydraatarm dieet weekmenu

Het is niet altijd even makkelijk om nieuwe en lekkere koolhydraatarme gerechten te vinden. Veel mensen blijven dezelfde maaltijden eten en vinden deze soms niet eens lekker. Geen wonder dat ze binnen week stoppen met koolhydraatarm eten.

Om ervoor te zorgen dat jij weer wat lekkere en nieuwe koolhydraatarme kan proberen hebben we een koolhydraatarm dieet weekmenu opgesteld. Dit menu bestaat uit maar liefst 21 gerechten!

Om er voor te zorgen dat dit weekmenu een beetje overzichtelijk blijft hebben we het volgende gedaan. Als eerst hebben we een schema opgesteld met daarin een link naar het recept. Zo kun je zien wanneer je wat zou kunnen eten.

Ook hebben we in dit artikel een kleine beschrijving bij elk gerecht gemaakt.  Vervolgens hebben wij bij elk gerecht een link geplaatst naar de ingrediënten en de bereidingswijze.

Belangrijk om te weten is dat de hoeveelheid van de ingrediënten uitgerekend zijn voor 1 persoon. Natuurlijk kun je de ingrediënten simpelweg vermenigvuldigen door het aantal personen waar je voor kookt.

Probeer ook een beetje vooruit te plannen aangezien sommige gerechten wat bereidingstijd nodig hebben maar ook het gebruik van een oven of pan met gasfornuis. Als jij bijvoorbeeld naar je werk moet, zul je sommige gerechten van tevoren moeten klaarmaken. Maar het feit dat jij dit artikel leest betekent dat jij er wat voor over hebt;)


OntbijtLunchDiner
MaandagBoerenomelet met quinoa rijstwafelSmoothie pindakaas & banaanSpaghetti bolognese van courgette
DinsdagPannenkoeken van amandelmeelGriekse saladeOvenschotel met broccoli en kip
WoensdagSmoothie met spinazie, mango en gemberBrood met avocadoQuinoasalade met granaatappel en munt
DonderdagHavermout met appel & amandelBloemkool couscous met tonijn of kipGevulde paprika’s met gehakt
VrijdagGriekse yoghurt met blauwe bessen en walnotenBrood met rucola en rauwe hamPizza
ZaterdagEi muffins met hamWraps van sla en kalkoenKapsalon
ZondagWafels van amandelmeelSalade met parmaham en aardbeiGevulde courgette met gehakt en tomaat

Maandag

Ontbijt: Boerenomelet met quinoa rijstwafel

Dit heerlijke gerecht is koolhydraatarm en ideaal voor ontbijt of als lunch. De omelet is eiwitrijk en bevat gezonde groentes. Als broodvervanger kun je dit gerecht serveren op een quinoa rijstwafel.

Lunch: Smoothie pindakaas & banaan

Deze koolhydraatarme smoothie behoort tot één van de favorieten! De combinatie van pindakaas en banaan laat zien waarom een koolhydraatarm dieet niet moeilijk is om vol te houden.

Diner: Spaghetti bolognese van courgette

Houdt jij van pasta maar wil je ook koolhydraatarm eten? Dan is deze spaghetti bolognese van courgette precies wat jij nodig hebt. Dit gerecht laat zien dat lekker en gezond eten te combineren is!

Dinsdag

Ontbijt: Koolhydraatarme pannenkoeken van amandelmeel

It's pancake time! Met dit gezonde en makkelijke recept is ontbijten iets om naar uit te kijken. Deze koolhydraatarme variatie van amandelmeel zorgt voor een langdurige verzadiging.

Lunch: Griekse salade

Ook de grieken zijn van mening dat koolhydraatarm eten goed is voor het lichaam! Tijdens het ontstaan, van de olympische spelen, werd dit gerecht al gegeten door de atleten ;).

Diner: Koolhydraatarme ovenschotel met broccoli en kip

Er gaat niets boven een lekkere ovenschoten. De kruiden in dit gerecht zullen je niet snel vervelen. Met dit simpele gerecht bespaar je een hoop tijd en laat je de oven het werk doen.

Woensdag

Ontbijt: Gezonde groene smoothie met spinazie, mango en gember

Deze frisse smoothie helpt jou om op een makkelijke manier genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Deze variant is geschikt wanneer je de koolhydraatiname laag wilt houden.

Lunch: Koolhydraatarm brood met avocado

Wil jij koolhydraatarm eten zonder brood weg te laten in jouw dieet? Dat kan! Dit gerecht met verse chili en avocado topping bewijst dat koolhydraatarm eten lekker en gezond kan zijn.

Diner: Quinoasalade met granaatappel en munt

De superfood quinoa is bijna niet meer weg te denken uit Nederland! Deze heerlijke frisse salade, met onder andere granaatappel en munt is iets om naar uit te kijken. Dit gerecht is verzadigend, koolhydraatarm en eiwitrijk.

Donderdag

Ontbijt: Havermout met appel & amandel

Ondanks dat havermout voor 60% uit koolhydraten bestaat is dit recept toch een goede aanvulling voor een koolhydraatarm dieet. Het de langzame bron van koolhydraten wat voor verzadiging zorgt. Ook is havermout rijk aan vitamines en mineralen. Ook de hoeveelheid koolhydraten in dit recept is laag.

Lunch: bloemkool couscous met tonijn of kip

Houdt jij van couscous maar wil je toch koohydraatarm eten? Dan is dit recept zeker een aanrader! In deze variant gebruiken we bloemkool namelijk als een vervanger van couscous.

Diner: Gevulde paprika’s met gehakt.

Dit gerecht bestaat uit gevulde paprika's met gehakt, kidneybonen en heerlijke kruiden. Dit recept is ideaal wanneer jij koolhydraatarm wilt eten!

Vrijdag

Ontbijt: Griekse yoghurt met blauwe bessen en walnoten

Dit makkelijke recept is ideaal voor als je weinig tijd hebt maar toch gezond wilt eten. Voeg slecht een paar ingrediënten toe en jij hebt een heerlijk en koolhydraatarme maaltijd.

Lunch: Koolhydraatarm brood met rucola en rauwe ham

Wil jij koolhydraatarm eten zonder brood weg te laten in jouw dieet? Dat kan! Dit gerecht met rucola en rauwe ham bewijst dat koolhydraatarm eten lekker en gezond kan zijn.

Diner: koolhydraatarme pizza

Geen pizza meer tijdens een koolhydraatarm dieet? Daar denken wij anders over! Met dit eenvoudige recept kun jij gewoon pizza eten zonder te hoeven zondigen. Sterker nog, deze pizza is zelfs gezond!

Zaterdag

Ontbijt: Ei muffins met ham (3 stukjes)

Deze ei muffins met ham zijn heerlijk bij het ontbijt. In de muffins zitten gezonde groente. Met dit recept kun jij koolhydraatarm eten zeker volhouden.

Lunch: Wrap van kalkoen, bacon en sla (2 stuks)

Ben jij gek op wraps? Maar wil je ook koolhydraatarm blijven eten? Probeer dan deze heerlijke wraps van onder andere sla en kalkoen.

Diner: Kapsalon

Wil jij weten hoe je de ultieme (gezonde) cheatmeal maakt? We vertellen je precies wat je moet doen voor het maken van de koolhydraatarme kapsalon.

Zondag 

Ontbijt: Koolhyraatarme wafels

Wafels zijn heerlijk. Helaas zijn de meeste wafels niet gezond en bevatten slechte suikers. Daarom hebben wij een recept van koolhydraatarme wafels gemaakt! Ook zonder wafelijzer te bereiden.

Lunch: gevulde courgette met gehakt en tomaat

Ooit gevulde courgette uit de oven geprobeerd? Grote kans dat dit recept een nieuwe aanwinst zal worden binnen jouw favoriete koolhydraatarme gerechten!

Diner: Koolhydraatarme salade met parmaham en aardbei

Ben jij toe aan is iets anders dan een salade met sla, komkommer en tomaat? Wat dacht je van een salade met de combinatie van andere parmaham en aardbei? Gezond en makkelijk te bereiden.

In dit artikel heb je alles over een koolhydraatarm dieet weekmenu gelezen. Wil jij meer recepten? Dan raad ik je het

Koolhydraatarm 50 Dagen Programma van harte aan. Met dit koolhydraatarme boek van Niels Bosman kun jij makkelijk en gezond afvallen!

Je krijgt:

√ Eetschema's voor 50 dagen (17 weken)!

√ 6 maaltijden per dag!

√ Recepten die makkelijk, goedkoop, en vooral gezond zijn!

√ 2 gratis extra bonussen!

Voor meer informatie lees dan mijn Koolhydraatarme 50 Dagen Programma review!

Over de schrijver
Mick is in zijn jeugd veel gepest vanwege zijn overgewicht. Toen hij 18 was besloot hij er iets aan te doen en heeft hij deze website opgericht. Op Improvefitness geeft Mick tips over trainingsoefeningen, voeding en rustmomenten.
Reactie plaatsen